Karim Benzema: "Jag skulle vilja flytta till Paris senare i min karriär"

Den franska målgöraren betonade att han är lycklig med livet i Santiago Bernabeu klubben, men skulle vilja återvända till sitt hemland någon gång senare i hans karriär.

Karim Benzema har betonat att han vill stanna i Real Madrid, men skulle inte ha något emot en flytt till Paris Saint-Germain innan hans fotbollskarriär når sitt slut.

Den 25-årige anfallaren har gjort endast åtta mål i 22 La Liga matcher för Los Blancos denna säsong, han nätade senast i lördagens 5-2 vinst mot Mallorca.

"Just nu spelar jag för världens bästa lag" sade Benzema när han pratade med det franska programmet Telefoot söndag morgon.

"Jag tar en sak i taget år efter år. En flytt till Paris? Kanske senare, men inte idag. Under en karriär upplever man alltid några hårda tider".

"Men jag mår bra. Folk kritiserar mig, men det är en del av mitt jobb. Vi har två anfallare för varje plats i Real. Jag är bara glad när jag spelar 90 minuter. Jag kan spela en timma och göra mål genom att endast röra bollen, men jag hade inte varit lycklig".

Kommentarer

Anonym

2013-03-18 - 15:03:15
Åk när säsongen är över!

mariubalutelli

2013-03-18 - 15:22:26
follow my twitter https://twitter.com/MariuBalutelli

Skriv en kommentar