Karim Benzema: "Kritikerna märker inte att jag bidrar med något annat än mål i laget"

Den tidigare Olympique Lyonnais målgöraren känner att hans kritiker bör tänka på vad han gör för laget istället för att endast fokusera på hans målbrist.

Real Madrid anfallaren Karim Benzema säger att han inte förtjänar kritiken som han har fått för sina påstådda dåliga prestationer i det franska landslaget.

Den 25-årige spelaren, som inte har gjort mål för les Bleus sedan 4-0 vinsten mot Estland i juni år 2012, har betonat hur viktig han är för laget i andra områden, och tycker inte att han bör dömas endast för sina mål.

"Det stör mig att folk fortsätter att poängtera att jag inte gör mål" sade Benzema till franska RMC.

"De verkar inte märka att jag bidrar med något annat i laget. Jag skapar utrymme för mina lagkamrater och jag skapar målchanser. Det verkar gå förbi obemärkt".

"Jag förstår att folk förväntar sig mycket utav mig, och jag gör alltid mitt bästa, men uppenbarligen kan jag inte göra allt själv".

"Det viktigaste just nu är att vi har två viktiga matcher framför oss. Jag mår bra och jag vill njuta av en bra vecka med Frankrike".

Skriv en kommentar