Marcelo: "Allt Mourinho säger till oss gör vi gärna"

Vänsterbacken försvarade sin tränare efter 1-1 matchen mot Zaragoza, och betonade att marängerna kommer att fortsätta kämpa för att försvara sin ligatitel.

Marcelo har hyllat Real Madrids tränare Jose Mourinho efter 1-1 matchen mot Real Zaragoza, och betonade att laget stöttar portugisens beslut.

Rodri gjorde matchens första mål endast sex minuter innan Cristiano Ronaldo kvitterade strax innan halvtid.

Marcelo ville hylla Diego Lopez prestation under matchen, och insisterade på att laget står bakom tränarens beslut att växla mellan målvakterna.

"Det var ännu en bra prestation av Diego Lopez" sade Marcelo till Real Madrids officiella hemsida. "Enligt min åsikt finns det ingen debatt, vi har fyra målvakter som hjälper laget. Tränaren är intelligent och allt han säger till oss gör vi gärna".

Sedan insisterade 24-åringen på att hans lag kommer att fortsätta kämpa för La Liga titeln så länge Los Blancos har fortfarande en chans att vinna den.

"Varje match är svår. Vi vill alltid vinna och oavgjort är aldrig bra för oss, utan vi alla sprang efter bollen i jakt efter seger".

"Så länge det är matematiskt möjligt kommer vi att kämpa för La Liga. Jag mår bra, vi måste fortsätta utvecklas och jag är tillgänglig för Mourinho".

"Nu fokuserar vi på Champions League. Vi vet att det är en svår match och att inget lag är favorit att vinna. Självklart vill jag delta i matchen, och mitt mål är att alltid träna för att spela och för att vinna".

Skriv en kommentar