Neymar: "Jag har ingen förkärlek för Barcelona eller Real Madrid"

Målgöraren har lämnat dörren öppen för både Real Madrid och Barcelona, men sade att Lionel Messi är bättre än Cristiano Ronaldo trots sin beundran för portugisen.

Santos anfallare Neymar har sagt att han skulle vilja flytta till antingen Barcelona eller Real Madrid, men insisterade på att han ännu inte har fattat något beslut om sin framtid.

Den brasilianska stjärnan kopplas ständigt med en flytt till Europa, men han känner inte att han har någon brådska för att vinka adjö till sin nuvarande klubb.

"Jag har ingen förkärlek för Barcelona eller Real Madrid. Båda två är stora klubbar som är respekterade av alla. Var och en av dem har sin egna historia och fantastiska spelare" sade Neymar till Cope.

"Under de senaste åren har Barcelona imponerat på hela världen med sättet de spelar på. De är ett av världens bästa lag".

"Att spela i Europa fortsätter att vara en dröm, men jag vet inte om det kommer att ske inom kort. Det är bara jag som bestämmer när jag är redo för det".

"Jag kommer att flytta när jag själv fattar ett beslut. Det är ingen annan som bestämmer, utan det beror på enbart min uppmaning. Om jag känner att jag måste gå nu, kommer jag att gå nu. Men om jag vill stanna i ytterligare fem år, kommer jag att lämna inom fem år".

Anfallaren pratade också om Cristiano Ronaldo och Lionel Messi, och hade inget annat än beröm för de två La Liga stjärnorna.

"De är två fantastiska spelare som vilket lag som helst skulle vilja ha. Man kan inte jämföra dem. Var och en av dem har sin egen kvalité. Men om man bad mig att rösta på den bästa spelaren i världen, skulle jag ha sagt Messi".

Kommentarer

Los blancos

2013-03-08 - 14:35:23
Helst hade jag inte velat slösa miljoner på en docka som honom.
Han har ju inte bevisat att han
Är lika bra i Europa som han är i Brasilien
Så varför slösa miljoner på någon som kan misslyckas totalt?

Therealmadridfan

2013-03-08 - 14:42:18
Hmm sant det du säger los Blancos men om han lyckas då kan han bli lika bra som Ronaldo om ett par år

Anonym

2013-03-08 - 16:03:05
i mina ögon ser jag inget bra med honom som vi kan slösa pengar med. köp cavani stället. hatar ju en bortskämd skit

HALAL MADRID

2013-03-08 - 17:45:25
Nej inta han vi har unga talanger som ee mkt bättre, han försöker bara ta all uppmärksamhet

grodhopparn

2013-03-09 - 10:55:47
Köp Suarez för i helvette bättre striker finns inte för tillfället.
Neymar är en sliskig jävel som gärna får gå till Barca!

!HALAMADRID!

Skriv en kommentar