Sami Khedira: "Mitt liv i Real Madrid är perfekt"

Den tyska spelaren älskar sitt jobb och sina lagkamrater, och säger att livet i Real Madrid är perfekt för honom.

Sami Khedira är en av spelarna som inte har dolt sin goda lycka, och visat detta både på och utanför planen.

"Real Madrid har varit en lycklig plats för mig" sade Khedira enligt sin hemsida, rapporterar Marca.

"Mitt liv i Real Madrid är perfekt. Jag känner mig som hemma i Spanien och det enda jag kan säga är att jag är den lyckligaste personen i världen".

Den tyska mittfältaren njuter av sin bästa fotboll i klubben. Fansen har uppmärksammat det hårda arbetet han gör för klubben och han vet att han alltid har sina lagkamraters stöd och Mourinhos förtroende.

"Han måste stanna här i många år. Varför skulle en spelare som är lika elegant som honom vilja lämna? Sami gör fantastiska saker på planen och han har behärskat sin position perfekt" sade Mourinho.

Özil fortsatte: "På en personlig nivå är han en viktig person för mig. Han är min bror i Real och att spela med honom och se honom varje dag ger mig mycket förtroende, vilket jag också ger honom".

Även Cristiano Ronaldo hyllade tysken: "Han skämtar om många saker, men när han berättar ett skämt skrattar man mycket. Sami är viktig för Real Madrid, både på och utanför planen".

Kommentarer

Anonym

2013-03-12 - 18:21:29
ayydee bror

Skriv en kommentar