Steve Clarke: "Jose Mourinho kan bli Manchester Uniteds nästa tränare"

West Brom tränaren tror att hans tidigare Chelsea kollega har allt som krävs för att efterträda Sir Alex Ferguson när skotten lämnar Old Traffords heta stol.

Steve Clarke säger att Real Madrids tränare Jose Mourinho är redo att ta över Manchester United när Sir Alex Ferguson pensionerar sig.

West Brom tränaren jobbade med den portugisiska taktikern under hans tid i Chelsea, och tror att hans tidigare boss har visat sin kvalité i Los Blancos senaste resultat.

"När man tittar på hans rekord och klubbarna han har tränat, är United en av klubbarna han kunde träna" sade Clarke till journalister, rapporterar Goal.

"Jag skickade ett sms till honom innan matchen (mot United) och önskade honom all lycka. Jag sade dock till honom att trots att hela världen kommer att se på, kommer inte jag att göra det eftersom jag kommer att titta på en mästerskapsmatch!".

Mourinhos lag besegrade Manchester United i Champions League i tisdags och Clarke tror att 50-åringen kommer att göra allt för att hjälpa marängerna att vinna "La Decima".

"Jag är säker på att Jose är fokuserade på det faktum att han kommer att försöka vinna Champions League med ett tredje lag och i ett tredje land".

"Jag tror att det är hans mål just nu och han kommer att vara helt fokuserad på det. Han har ett kontrakt med Real Madrid".

"När det gäller om och när Real Madrid bestämmer sig för vad de ska göra med sin tränare i slutet av säsongen är en helt annan fråga".

Skriv en kommentar