Xabi Alonso: "Det kommer att vara en speciell match för mig på grund av min tid i Liverpool"

Kvällens match mot Manchester United kommer inte bara vara speciell för Ronaldo, utan också för Alonso som kände en rivalitet för engelsmännen när han spelade för Liverpool.

Efter att ha besegrat Barcelona i de två senaste El Clasico mötena, pratade Xabi Alonso om Real Madrids chanser mot Manchester United.

Den spanska huvudstadsklubben fick ett oavgjort resultat på Santiago Bernabeu, och måste göra mål på Old Trafford för att ta sig vidare till kvartsfinalen.

"Det är en annorlunda tävling. Vi ses inte som favoriter längre, som vi var för någon vecka sedan. Rundan är fortfarande öppen och det kommer att vara en bra match".

Men liksom Cristiano Ronaldo kommer det inte att bara vara en match: "De fem åren jag spenderade i Liverpool gör denna match speciell för mig på grund av rivaliteten".

Angående Ronaldo, fortsatte han: "Jag är säker på att han kommer att välkomnas. Det kommer inte att påverka honom. Om han är i form har vi en bättre chans att vinna, men det handlar inte om bara Cristiano. Om vi inte försvarar bra kan vi förlora matchen".

"I mer öppna spel utnyttjar vi mer utrymme, och i tajta matcher måste vi hitta en annan väg igenom. Vi måste vara tålmodiga med att göra mål eftersom Manchester United kommer att sitta djupt".

"Vem det nu än är som går vidare kommer att vara en av favoriterna att vinna tävlingen, men det finns fortfarande andra starka lag kvar i Champions League".

Skriv en kommentar