Florentino Perez: "Jag skulle inte sälja Ronaldo för 1 miljard euro"

Los Blancos bossen insisterade på att klubben kommer att göra allt för att förlänga portugisens nuvarande kontrakt.

Real Madrids president Florentino Perez har deklarerat att klubben inte kommer att sälja Cristiano Ronaldo i sommar, oavsett hur stora bud de får.

Los Blancos anfallaren har gjort 34 mål i La Liga denna säsong, och han hade en nyckelroll i lagets kvalifikation till Champions Leagues semifinal.

"Jag kommer att göra allt i min styrka för att förnya hans kontrakt" sade Perez till Cadena Cope. "Han har två år kvar på sitt kontrakt, han är den bästa spelaren i världen och vi vill ge laget ett uppsving genom att behålla honom som en ledare och ett emblem".

"Jag skulle inte sälja honom för 1 miljard euro. Vi vill inte sälja. Han är en vinnare och han vill vinna titlar, och Real Madrid är den rätta klubben för honom".

"När han sade att han var ledsen pratade han med mig, och jag sade till honom att vi kommer att göra allt för att göra honom lycklig".

Till sist pratade han om Jose Mourinho och portugisens tid i Real Madrid, och sade: "Jag ger honom ett B+ för hans tid i Madrid. vi har varit lite irriterade på några resultat, men allt eftersom tiden går inser vi att Mourinho har varit mycket positiv".

Kommentarer

sanna

2013-05-31 - 18:37:36
Lyckaaaaan <3

Skriv en kommentar