Jose Mourinho: "Jag ångrar att jag inte signerade Diego Lopez efter mitt första år i Real Madrid"

Den portugisiska bossen sade att han borde ha ersatt Iker Casillas med Diego Lopez för två år sedan, och betonade att han inte har fattat något beslut om sin framtid än.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har medgett att han önskar att han hade signerat målvakten Diego Lopez tidigare under hans tid i Santiago Bernabeu.

Den 31-årige målvakten flyttade till Los Blancos från Sevilla i januari för att ersätta den skadade Iker Casillas, och sedan dess har han tagit över platsen i startelvan.

"Skulle jag ha gjort något annorlunda om jag hade fått chansen att göra om de tre senaste åren? Jag skulle ha signerat Diego Lopez efter mitt första år. Vi gjorde inte tillräckligt för att signera honom. Det är en skam" sade Mourinho i en presskonferens.

Real Madrid tränaren fortsatte med att diskutera sin framtid, och sade: "Det enda jag kan bekräfta är att jag kommer att sitta med presidenten och Jose Angel Sanchez i slutet av säsongen".

"När man tittar sig omkring verkar det som att alla kommer att flytta. Carlo Ancelotti i PSG, Bayern kommer att byta tränare, Manchester City, Chelsea... Det finns spekulationer överallt. Vissa ändringar kommer att hända och andra är bara rykten".

Till sist pratade tränaren om Cristiano Ronaldo, vars framtid i klubben är osäker, och han insisterade på att han hoppas att hans landsman kommer att stanna i många år framöver.

"Jag hoppas att Cristiano stannar i Madrid under en lång tid. Han måste tänka på sig själv och klubben. Han var inte lycklig tidigare denna säsong, men han är det nu. Han är 100 procent fokuserad på Madrid".

Kommentarer

Anonym

2013-05-04 - 14:48:17
Diego Lopez har varit sån kung!!!
Blir svårt för Iker att få tillbaka handsken. Men om de nu kommer en ny tränare så är han för feg för att göra nåt annat än att sätta Iker i mål.

GRANDE LOPEZ!!!

Skriv en kommentar