Jose Mourinho: "Jag är överraskad och ledsen över Fergusons pensionering"

Portugisen säger att han blev ringd personligen av den pensionerade Manchester United tränaren för att få höra nyheten om skottens avgång.

Real Madrids tränare Jose Mourinho medger att han blev förkrossad när han hörde nyheterna om att Sir Alex Ferguson kommer att lämna Manchester United i slutet av säsongen.

Den förra Porto, Chelsea och Inter tränaren avslöjade att United legenden ringde honom personligen för att informera honom om beslutet.

Mourinho sade att han kände sig ledsen över att skottens 26-årige regeringstid på Old Trafford var på väg mot sitt slut, och medgav att spela mot Premier League mästarna kommer aldrig att vara samma sak igen.

"När Sir Alex ringde för att ge mig äran av att få veta beslutet från honom själv blev jag överraskad och ledsen" sade Mourinho i en intervju med Sky Sports.

"Det kommer att vara svårt för mig och för alla tränare att gå till Old Trafford och spela mot Manchester United utan denna mytiska figur väntande på oss".

"Men samtidigt var jag glad över att känna hans känslor, och stolt för en sådan fantastisk karriär".

Skriv en kommentar