Kaká: "Min prioritet är att fortsätta spela för Real Madrid i två år till"

Den 30-årige playmakern har medgett att hans situation i Real Madrid har lämnat honom frustrerad, men insisterade på att han vill stanna i klubben för att visa sitt värde.

Real Madrids mittfältare Kaká har klargjort att han inte har någon avsikt att lämna Santiago Bernabeu eftersom han vill ha åtminstone en bra säsong i klubben.

Den brasilianska stjärnan har inte lyckats visa sitt sanna jag sedan sin flytt från AC Milan sommaren 2009. Förra sommaren blev han nästan såld till sin gamla klubb, och rykten har ännu en gång börjat cirkulera om att han kan lämna marängerna i sommar.

Kaká har dock betonat att han har en önskan att visa att han är värd pengarna som Los Blancos betalade för honom för fyra år sedan, och när han pratade med Marca, sade han: "Min prioritet är att fortsätta spela för Real Madrid i två år till".

"Jag skulle vilja få möjligheten att spela oftare. Mitt första alternativ är detta, men om det inte är möjligt kommer jag att titta på mina andra alternativ".

"Jag vill ha åtminstone en bra säsong med Real Madrid, det är en personlig utmaning. Jag vet inget om de andra, men jag har en känsla av frustration här".

"Jag kommer att vänta till slutet av säsongen för att se om jag kommer att fortsätta, det vill säga, om förhållandena här kommer att ge mig fler spelchanser".

"Jag vill inte återvända till Brasilien. Jag vill stanna i Europa och kanske senare, om det är möjligt, kan jag tänka på att återvända dit".

Kaká kommenterade också rykten som kopplat Paris Saint-Germain tränaren Carlo Ancelotti med Real Madrid, och sade: "Jag hade mina bästa år som professionell spelare med Ancelotti".

"Med Mourinhos situation är det svårt att säga vad som kommer att hända, om vissa spelare kommer att lämna, om Mourinho kommer att fortsätta".

Kommentarer

kakakakakakkakakakakaakkaka

2013-05-04 - 15:25:21
Han har visat vissa matcher att han är fantastisk. Om man kollar statistik så ser man att när Kaká är på planen så sjuter Real mer. Han får aldrig chansen att visa FULLT pga av idiot Mourinho

Pierre

2013-05-04 - 21:03:34
fy fan va kass han e

Skriv en kommentar