Lewandowski: "Cristiano Ronaldo kan behålla sin Golden Boot"

Den polska anfallaren föredrar lagtroféer framför individuella utmärkelser, och är därför villig att ge Cristiano Ronaldo Golden Boot priset i år.

Borussia Dortmunds anfallaren Robert Lewandowski har sagt att Cristiano Ronaldo har behålla denna säsongs Champions League Golden Boot eftersom den polske spelaren föredrar att fokusera på kollektiva troféer än individuella priser.

Den 24-årige målgöraren, som kopplades med en flytt till Bayern München i sommar, gjorde 10 mål i den europeiska tävlingen denna säsong, och behövde göra tre mål för att slå Cristiano Ronaldos 12 CL mål.

"Jag känner till det, men för att lyfta Champions League bryr jag mig inte om vem som gör mål" sade Lewandowski inför gårdagens final på Wembley, skriver Tuttosport.

"Jag har gjort tio mål i denna turnering, två mindre än Ronaldo. Jag är villig att låta honom vara toppmålgöraren för att lyfta trofén istället".

Kommentarer

Rolf

2013-05-26 - 15:16:12
Som att han kunde göra mål och tänkte nej låt Ronaldo ta priset.
Vilken idiot, han var osynlig mot Bayern

Anonym

2013-05-27 - 19:14:32
Synd att det inte blev någon trofe för den delen heller då. Älskar dock denna spelare, han skulle passa fint i Real!

Skriv en kommentar