Mourinho: "De gillar mig i England, medan i Spanien finns det folk som hatar mig"

Los Blancos bossen har antytt på att han kan befinna sig i England och träna ett Premier League lag nästa säsong.

Real Madrids tränare Jose Mourinho har gått till attack mot medlemmarna av den lokala spanska median, efter Los Blancos Champions League eliminering.

Efter gårdagens 2-0 resultat i den europeiska tävlingens semifinal, pratade den portugisiska taktikern med median om sin framtid.

"De gillar mig i England. De kritiserar mig när de måste, men de berömmer mig när jag förtjänar det" sade Mourinho, skriver Tribalfootball.

"Jag vet att vissa klubbar vill ha mig, speciellt en, och i Spanien finns det folk som hatar mig - många i detta rum - och situationen är annorlunda. Det är svårt att fatta ett beslut eftersom jag gillar klubben som den är nu".

Kommentarer

En riktig real madrid älskare

2013-05-01 - 14:34:55
Stick.
Vill ha tillbaka mitt gamla Real. Det roliga Real. Det Real som fick en att säga wow,shit kolla den, vilken spänning vilken fart!
Stick mou,stick. Ta med pepe med.

Anonym

2013-05-01 - 14:50:55
är du galen? mou har gjort real till ett bättre lag och förstört Barcas dominans! Dessutom jag vill verkligen inte att real ska åka ut i åttondelsfinalen år efter år igen. STANNA MOU!

Anonym

2013-05-01 - 18:34:17
Det är korrekt Mourinho. Det är mycket fittor tyvärr som är Real-supportrar som inte kan stötta sin egen coach. Jag stöttade dig från dag ett. Men om folk vill se den tiden som vi hade innan mourinho med 8 coacher på 8 år och så får dom väll önska det.

GRANDE MOU!!!

Pierre

2013-05-01 - 18:35:46
morurinho e en flopp

HALAL MADRID

2013-05-01 - 19:16:33
HALLÅ ALLA MOU-HATARE, DRA ÅT HELVETET INNAN MOU SÅ FÖRLORA VI MED 5-0 MOR BARCA TYP HELA TIDEN, NU SÅ VINNER VI BORTA+HEMMA, MOU HAR BYGGT UPP LAGET VRF HATAR NI HONOM?

MOURINHO

2013-05-02 - 02:43:02
Hur fan kan man hata mou? Jag har följt real och hejjat på dom med hela mitt hjärta sedan 2002 (Året jag började kolla på fotboll) och jag har aldrig sätt real spela så bra som dom gjort senaste 3 säsongerna! Folk hatar honom för att han är ärlig och säger som han tkr! Folk gillar tränare som pep och spelare som messi för att dom är "snälla" och aldrig säger något dåligt om någon inför media!!

Jag hoppas mou drar och blir lycklig i england där folk uppskattar hans förmåga för real förtjänar inte en grym tränare som honom! Real fans och spanska fans i allmänhet är så jävla dåliga så jag blir helt jävla galen! Dom buar o klagar på laget så fort dom inte spelar bra, det ska va helt tvärtom egentligen man ska supporta laget när dom behöver support, alltså när dom är ur form!

Man ser att mou inte trivs hos real pga våra otacksamma supportrar. Kolla på mou innan han kom till real han va stilig, glad(förutom seriösa matcher) han såg allmänt pigg ut och kolla på han nu han ser ut att trött, ointresserad och arg ut hela tiden, spanien har förstört honom!!

Och btw om inte mou klagade och gjorde kaos efter varje gång barca vann över real med dommar fördelar så hade barca än idag haft med sig dommare men pga att mou gjorde ngt åt saken så är clasico matcherna mkt jämnare när det kommer till dommarbeslut.

Ni som säger stick snälla tänk efter lite, tänk på hur det var innan mou kom, tänk på hur jävla dåligt vi spelade mot stora lag! Kommer ingen ihåg vårat jävla kaos försvar med pelegrini? allt detta ändrades med mou!!!

Dagens real är ett lag som sätter skräck hos motståndarna, det gjorde vi inte innan mou kom hit!

MOURINHO

2013-05-02 - 02:54:25
Och alla som hatar pepe jag kan förstå er, han har varit en idiot och gjort dumma saker förrut och spelat dåligt sedan han fick en skada men han är en krigare som gör allt för real! Kolla när real gör mål han blir så glad att han nästan alltid hinner först för att fira med målskytten och kolla på video klipp med real när dom tränar han går runt o skojjar med alla och skapar glädje inom laget lite som marcelo, sånna spelare hittar man inte så lätt nu för tiden, dagens spelare skiter i sina lag dom spelar för pengar, kolla bara på neymar han har sån potential men allt går åt helvette pga att han inte verkar spela med kärlek och att han filmar och dyker mer än vad han spelar boll!!! Så pepe borde enligt mig få stanna han har gjort mkt för real och en pepe i form släpper inte någon förbi sig!!

En medioker spelare som krigar och gör allt för sitt lag kan ibland vara bättre än en topp spelare som bara bryr sig om sig själv och skiter i laget och sina lagkamrater.

MOURINHO

2013-05-02 - 03:04:53
Jag tror inte det är många som har märkt det men pepe blev som värst efter den perioden då barca fuskade till sig röda kort, staffar osv särskilt efter dani alves incidenten( när pepe "nudda" alves ben vid en närkamp och alves gjorde en dubbel 360 och gick ut på bår och sedan komma tbx till matchen helt frisk:S och pepe fick rött för det) Ni vet perioden då barca fick överdrivet mkt fördelar med sig. Jag märkte att efter varje match som dom fuskade till sig seger så blev spelare som pepe och ramos mindre och mindre motiverade och började med idiotiska saker som att trampa på messis hand osv.

Jag kan förstå han lite ändå tänk er att nästan veta att man inte har någon chans o vinna vad man än gör pga att motståndaren alltid har en "12e" spelare med sig!!

Jag ville bara säga att barca tog fram pepes inre BEAST (pablo) tror jag:P

MOURINHO

2013-05-02 - 03:12:49
Spelare som borde försvinna enligt mig är:
Arbeloa, essien och Benzema om han inte skärper sig. Real madrid kan inte ha 2 anfallare som aldrig är i form det har dom inte råd med allt kan inte hänga på ronaldo!!

Jag hoppas real köper carvajal, Gundogan och jag skulle vilja ha lass tbx istället för essien:P Lass passade bättre med reals snabba spel och han höll en ganska bra nivå trots att han fick väääääldigt lite speltid. Det går inte o spela med essien som högerback han hinner inte med motståndarens kontringar, dortmund kom igenom hans kant flera ggr igår!

Och om real säljer benz så skulle jag vilja ha cavani istället för falcao för att han är lite yngre.

TILL HALAL MADRID

2013-05-02 - 07:27:53
det var med mou vi förlorade med 5-0. Innan så kunde vi vinna med 4-1 4-2 :D.

MOURINHO

2013-05-02 - 13:58:50
Nej innan mou kunde vi torska 6-2;) Det var mous första match mot barca som vi torska 5-0 alla tränare behöver tid för att bygga upp ett lag och det är tack vare mou vi har lyckats vinna fler matcher än barca på el clasico senaste 2 säsongerna. Kolla statestiken så ska du se att barca vunnit över real 1 gång senaste 7 eller 8 matcherna mellan dom.

SH

2013-05-02 - 16:08:35
Håller med dig ovan (Mourinho) allt du säger , och jag vill tacka dig för välldigt bra analys.
Mouriho är en människa , vem fan orkar med kritik från spansk media hela tiden.
Pepe är verkligen en krigare o har tyvärr blivi sämre efter skadan, han han hjärta för Real, han kommer att behövas.Jag vill bara tilläga att vi behöver Bale ,har sett honom spela o han är fantastik spelare som vi behöver.
Halad Madrid

Skriv en kommentar