PSGs president: "Real Madrid kontaktade mig angående Carlo Ancelotti"

Klubbens ägare, Nasser Al-Khelaifi, har avslöjat att de spanska giganterna kontaktade honom för att försöka signera den italienska tränaren.

Paris Saint-Germains president Nasser Al-Khelaifi har bekräftat att Real Madrid har frågat om det finns en möjlighet att signera Carlo Ancelotti.

Enligt rapporter har Jose Mourinho kommit överens med sin tidigare klubb Chelsea om ett avtal, och marängerna letar efter en ersättare för portugisen.

"För några dagar sedan blev jag kontaktad av Real Madrids vicepresident (Jose Angel Sanchez) för att prata med honom" sade Al-Khelaifi till L'Equipe.

"Mycket snabbt sade jag till honom: 'Om du vill ha Carlo, kom ihåg att han fortfarande har ett år kvar på sitt kontrakt. Så snälla, respektera oss, respektera kontraktet. Vi respekterar alla klubbar och förväntar oss detsamma i gengäld',".

"Idag är vi inte lika stora som Real Madrid, men det betyder inte att vi inte förtjänar respekt. Han (Sanchez) bad om ursäkt. Han sade till mig att han trodde att Carlos kontrakt kommer att löpa ut i slutet av säsongen. Jag sade till honom att han hade fel".

"Vi vill behålla Carlo. Alla älskar honom här; spelarna, fansen och jag själv. Jag har stöttat honom ända sedan dagen han anlände och jag kommer att stötta honom tills hans sista dag här".

Kommentarer

Los blancos

2013-05-14 - 14:56:58
Haha PSG vill bli respekterade ?
När det handlar om dem så är det inte då respektlöst att försöka värva Ronaldo
Som har några år till på sitt kontrakt.
Varför respekterar dem inte det?

Anonym

2013-05-14 - 17:11:35
Om inte carlo kommer till real finns ingen ersättare för mourinho. Hoppas han stannar och vinner cl nästa år!

Daniel PV

2013-05-14 - 20:39:51
Ser helst inte Ancelotti i Real Madrid. Ännu en defensiv tränare...

C

2013-05-15 - 14:35:03
Vill heller inte se Ancelotti i Real

Jojo

2013-05-15 - 18:01:46
Ser helst inte Ancelotti i Real Madrid fan, jag vill ha Zidane som tränare :)

Skriv en kommentar