Alvaro Morata: "Min tid i Real Madrid har inte kommit än"

Anfallaren betonade att han kommer att fortsätta vara tålmodig, trots att han lämnades utanför Chamions League truppen mot Juventus.

Real Madrid anfallaren Alvaro Morata insisterar på att han känner sig bekväm i klubben och kände sig inte nedslagen över att han lämnades utanför trupplistan for Champions League matchen mot Juventus.

Den 21-årige Los Blancos produkten har deltagit i nio matcher för marängerna denna säsong, men trots det faktum att han inte fick delta i 2-2 matchen mot Turin klubben, betonade Morata att hans tid kommer att komma,

"Jag är inte alls besviken" sade Morata till AS. "Förra året spelade jg 16 matcher och än så länge har jag spelat nio matcher denna säsong, så förhoppningsvis kommer denna siffra att överträffas".

"Jag tycker att jag fortfarande är ung och min tid har ännu inte kommit. Mitt mål är att fortsätta lära mig och jag vill vara förberedd när tiden kommer".

Skriv en kommentar