Cristiano Ronaldo: "Jag har inget att bevisa för någon"

Efter Portugals 3-2 vinst mot Sverige insisterade Ronaldo på att han fokuserade på att kvalificera sig till VM än att koncentrera sig på 'duellen' med Ibrahimovic.

Cristiano Ronaldo sade att han har inget att bevisa för någon efter att ha tagit Portugal till VM 2014 med ett otroligt hattrick under 3-2 vinsten mot Sverige.

Real Madrid stjärnan gjorde ett hattrick i den andra halvleken, vilket tillsammans med hans mål i den första matchen ger en vinst på totalt 4-2, och nu har han gjort 42 mål för Portugal.

"Rekorden finns för att slås. Det var ingen prioritet" sade Ronaldo till Publico. "Jag visste att Portugal behövde mig. Jag har inget att bevisa för någon. Jag försöker att göra mitt jobb på planen".

"Jag gjorde mitt jobb för laget. Det är laget som bör gratuleras. Vi led, självklart, men på detta sätt vinner alla stora lag. Vi drog oss tillbaka lite (när Sverige gjorde mål), men efter en stund spelade vi bättre".

Matchen mellan Portugal och Sverige var en kamp om VM-platsen, men många såg den som en strid mellan Cristiano Ronaldo och Zlatan Ibrahimovic. Den förstnämnda spelaren har dock betonat att det inte finns någon rivalitet med svensken.

"Jag tävlar inte mot Zlatan" sade Ronaldo till TV4. "Han är en fantastisk spelare och Sveriges största stjärna, men jag tävlar inte mot honom. Jag spelar för mitt lag".

Skriv en kommentar