Gareth Bale: "Cristiano Ronaldo gör livet lättare för mig"

Walesaren medgav att han hade en tuff start på säsongen, men sade att "världens bästa spelare" hjälpte honom att hitta sin form i Spanien.

Gareth Bale har hyllat Real Madrid lagkamraten Cristiano Ronaldo som har hjälpt honom att anpassa sig i den spanska huvudstadsklubben.

Den walesiska spelaren gjorde mål i sin första match för Los Blancos efter världsrekordflytten från Tottenham i sommar, men hans första månader i Spanien har fördärvats av konditionsproblem.

Bale har dock gjort tre mål och fem assist i de fyra senaste matcher, och den 24-årige yttern säger att Ronaldo har haft en nyckeroll i Bales kamp att hitta sin bästa form.

"När man spelar med den bästa spelaren i världen blir livet så mycket enklare" sade Bale till Football Association of Wales YouTube kanal.

"Och att spela med honom och resten av laget är massivt för mig och jag njuter av varje minut av det".

"Jag hade en seg start eftersom jag inte hade någon försäsong och fick några skador, men det är ur vägen nu och jag känner att jag har anpassat mig jättebra".

"Alla i klubben har varit mycket hjälpsamma, och spelarna har varit fantastiska med mig. Jag börjar spela min fotboll och jag njuter av livet i Madrid".

Skriv en kommentar