Gareth Bale frågade David Beckham om råd innan han flyttade till Real Madrid

Walesaren berättade att han pratade med ett antal tidigare Real Madrid spelare innan han flyttade till den spanska huvudstadsklubben.

Gareth Bale har avslöjat att han kontaktade David Beckham och Michael Owen för att be om råd innan han flyttade till Real Madrid.

Den walesiska yttern lämnade Tottenham för Los Blancos i sommar för rapporterade 100 miljoner euro, och Bale har avslöjat att han pratade med spelare som Beckham och Owen, eftersom båda två har tidigare spelat för Real Madrid.

När han fick en fråga om han pratade med de tidigare Madrid spelarna, svarade han: "Allesammans. David Beckham smsade mig för att önska mig lycka till och sånt. Det var jätte trevligt och jag uppskattade det".

"Han tränade med mig i Tottenham ett tag, så jag känner honom ganska bra och det är snällt av honom att bara skicka ett sms och ringa mig".

Sedan insisterade 24-åringen på att han har aldrig diskuterat sin transfer avgift med lagkamraten Cristiano Ronaldo.

"Summan som betalades för mig är inget jag pratar om. Jag vill bara koncentrera mig på fotbollen. Transfer avgiften eller pengarna som betalades har inget med mig att göra".

"Jag vill bara bli den bästa spelaren jag kan vara. Det finns ingen rivalitet med Cristiano, vi har inte pratat om någon avgift alls. Vi kommer bra överens och ända sedan dag ett har han varit fantastisk med mig. Han har hjälpt mig jättemycket innanför och utanför planen".

"Cristiano har uppmuntrat mig under varje match och han har gett mig självförtroende. Han har varit lysande".

Skriv en kommentar