Nicklas Bendtner: "Jag vill spela för Real Madrid eller Barcelona"

Efter Danmarks vinst mot Norge avslöjade Arsenal spelaren att han skulle vilja spela för antingen Los Blancos eller Blaugrana.

Nicklas Bendtner har avslöjat att han vill flytta till Real Madrid eller Barcelona när han lämnar Arsenal.

Den danska spelaren frestades att lämna Emirates Stadium i sommar eftersom han har fallit i onåd med Arsene Wenger, men nu har han börjat träna med A-laget igen.

När 25-åringen fick en fråga om han 'jagar pengar', sade Bendtner till Politiken: "Det gör jag inte. Sporten är det viktigaste. Jag går dit jag vet att jag kommer att vara lycklig".

"Jag vill spela för ett lag där jag gör mål och vinner någonting. Jag vill inte sitta på bänken och stirra. Jag älskar att spela matcher".

Sedan pratade han om vilken klubb han skulle vilja spela för, och sade: "Om jag kunde välja hade det varit Real Madrid eller Barcelona".

Kommentarer

lol

2013-11-18 - 16:55:42
Barcelona hoppar jag, men Real Madrid, laget i mitt hjärta, skulle jag gärna representera.

Vad jag vill säga?
Jag och Bendtner har nog ungefär lika stor.. ehemmm.. liten chans.

RMa

2013-11-18 - 19:52:42
Ooo shit hoopas han kommer en av världens bästa fotbollsspelare sälj ronaldo och köp bentner

du över mig

2013-11-19 - 07:20:58
Är du normal eller?

Skriv en kommentar