Gareth Bale: "Jag är inte säker på att jag kommer att starta El Clasico"

Den tidigare Tottenham stjärnan är inte säker på att han kommer att starta kvällens match mot Barcelona, men han ser fram emot kvällens stora möte.

Real Madrids ytter Gareth Bale har insisterat på att han är i form för att starta kvällens El Clasico.

Den walesiska yttern, som nyligen återhämtade sig från sin skada, hoppade in i Los Blancos 2-1 vinst mot Juventus när det återstod 25 minuter kvar av matchen.

Tränaren Carlo Ancelotti har hävdat att klubbens 100 miljoner euro sommarsignering kan starta matchen på Camp Nou, men 24-åringen är inte säker på att han kommer att ingå i startelvan.

"Jag är inte säker på att jag kommer att starta" sade Bale till Sky Sports. "Jag har fått spela några minuter denna vecka och jag har haft en bra träningsvecka, så jag tror att jag är i form och det är upp till tränaren att bestämma om jag ska spela från start eller om jag ska sitta på bänken".

"Jag är säker på att det kommer att vara en otrolig erfarenhet. Det viktigaste är att vi kommer att försöka vinna matchen och få de tre poängen, och jag ser fram emot matchen - precis som alla andra".

Sedan hyllade han Cristiano Ronaldo som har hjälpt honom sedan sin ankomst till Madrid, och sade: "Ronaldo har varit helt fantastisk med mig".

"Han har gett mig mycket självförtroende och jag tror att han har suttit i samma position som mig förr, så han har varit helt otrolig med mig".

"Alla har varit fantastiska i omklädningsrummet, och jag känner mig bekväm här. Jag ser fram emot att spela nu. Jag njuter av spela för Real Madrid. Uppenbarligen var det en besvikelse att få skadan, men jag har glömt det nu".

Skriv en kommentar