Raphaël Varane: "Pepe hjälpte mig att förbättra mitt spel"

Fransmannen har avslöjat att han står i skuld till sin lagkamrat som hjälpte honom att växa som spelare.

Real Madrids försvarare Raphaël Varane säger att Pepe har varit en ovärderlig mentor sedan fransmannen flyttade till Spanien för två år sedan.

Varane anlände till Santiago Bernabeu från Lens sommaren 2011, och sedan dess har han spelat 25 La Liga matcher för den spanska huvudstadsklubben.

Och den 20-årige mittbacken säger att den portugisiska försvararen har varit en mentor för honom, trots att det har resulterat till att Varane ersatte Pepe i startelvan.

"En spelare som har gett mig mycket råd i Real är Pepe" sade Varane till Fifas officiella hemsida. "Han lärde mig att aldrig ge upp".

"Han ger alltid 100 procent på planen och han försöker att ingjuta vinnarmentaliteten i mig".

Kommentarer

Mesut Özil

2013-10-15 - 09:43:22
Pepe har ett hjärta han också. Nu kan alla haterz hålla käften tycker jag :)

Xoxo

2013-10-15 - 11:53:14
"Han ger alltid 100 procent på planen och han försöker att ingjuta vinnarmentaliteten i mig"


så jävla sant! Pepe är fan den som aldrig ger upp. Visst han kanske gör lite onödiga saker ibland men den vinnarmentaliteten han har är obeskrivlig..

KAka

2013-10-15 - 12:46:44
Pepe, krigarhjärta. De som inte står bakom pepe är inte riktiga madridistas (enligt mig)

Mesut Özil

2013-10-15 - 15:34:36
Du kan för helvete inte säga att om man inte står bakom Pepe inte är en riktigt madridista... han har gjort VÄLDIGT mycket skit saker också som man egentligen inte borde acceptera.

Mesut Özil

2013-10-15 - 15:34:37
Du kan för helvete inte säga att om man inte står bakom Pepe inte är en riktigt madridista... han har gjort VÄLDIGT mycket skit saker också som man egentligen inte borde acceptera.

Skriv en kommentar