Xabi Alonso: "Jag kommer att spela snart igen"

Den inflytelserika Los Blancos mittfältaren skadade sin fot i början av den nya säsongen, men säger att han är nöjd med hastigheten av återhämtningen.

Xabi Alonso vill inte sätta ett datum för en comeback från sin skada, men Real Madrid mittfältaren säger att han kommer att spela snart igen.

"Jag hoppas att jag spelar snart. Det har varit en tuff sommar" sade Alonso till reportrar, skriver Goal. "Jag har bestämt mig för att inte gå till Confederations Cup och göra operationen istället".

"Jag tycker att det var det klokaste att göra, för både mig och laget eftersom jag annars inte kommer att må bra".

"Jag var nära en comeback, men så bröt jag ett ben i min fot. Jag var tvungen att sluta och använda en rollator, vilket innebar att återhämtningen gick baklänges".

"Nu är jag närmare än någonsin, men jag måste respektera hur min kropp känner sig och undvika att sätta en tidsram. Förhoppningsvis kommer jag att återvända snart, men jag kommer inte att sätta något datum på det".

"Men kan inte lita på denna skada, det är viktigt att ta det dag för dag. Jag är nära, men det finns fortfarande lite att göra. Jag spenderar min tid på att prata med läkarna och vi vill inte snabba upp min återhämtning och göra allting värre".

Kommentarer

Xoxo

2013-10-16 - 17:09:25
Hoppas att han kommer tillbaka snart! saknar dom fina långbollarna från honom..

Anonym

2013-10-16 - 21:07:54
han saknas som in i helvete i reals spel

anonym

2013-10-16 - 21:28:54
när han kommer tillbaka blir det jävla hård konkurans för illaramendi casmerio å khdedira. Två defensiva måste säljas minst en i Januari blir för för många.

Los blancos

2013-10-17 - 14:04:25
Kommer han kunna vara med den 26?
Och hur är det med nuri sahin är han utlånad eller såld?
(Tacksam för svar)!..
Svar: Det vet man inte än, inget datum för hans återkomst är satt.Nuri Sahin är utlånad till Borussia Dortmund.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2013-10-17 - 15:10:05
Som svar till den innan, han har sagt att han INTE hinner tillbaka till el clasico :(

Skriv en kommentar