Asier Illarramendi: "Gareth Bale visade hur bra han är i sin debutmatch"

Walesaren gjorde ett mål i sin första match för marängerna, och hans lagkamrater lämnades imponerade av hans tidiga goda prestationer.

Asier Illarramendi har hyllat sin lagkamrat Gareth Bale efter att yttern gjorde ett mål i sin första match för Real Madrid.

Den spanska spelaren debuterade tillsammans med den walesiska yttern när Los Blancos mötte Villarreal på bortaplan, men alla ögon var riktade mot den tidigare Tottenham spelaren.

"Han är en bra spelare och viktig för oss" sade Illarramendi till Real Madrids officiella hemsida. "Han gjorde mål i sin debutmatch och visade hur bra han är".

Sedan diskuterade Illarramendi hur glad han är över att ha återhämtat sig från sin skada, och sade: "Det var tufft när jag blev skadad. Jag kom hit och två veckor senare skadades jag. Jag har inte spelat på två månader och nu när jag är tillbaka är jag jätteglad".

"Jag har inte spelat på ett tag och det var klart att jag saknar gnistan. Men jag kommer att återfå rytmen på träningspassen och matcherna".

Skriv en kommentar