Gareth Bale: "Jag lär mig från de bästa i Real Madrid"

Den tidigare Tottenham stjärnan ser fram emot att lära sig från Cristiano Ronaldo, och avslöjade att han bad för att flytten till Real Madrid skulle gå igenom.

Gareth Bale hoppas att han kommer att utvecklas i Real Madrid och tror att Cristiano Ronaldos samt Zinedine Zidanes närvaro kommer att gynna honom.

Den walesiska yttern gjorde ett mål i sin debutmatch i helgen, och han är säker på att förhållandena i Santiago Bernabeu klubben kommer att hjälpa honom att ta nästa steg i sin karriär.

"Cristiano är den mest kompletta spelaren och jag kommer att träna med honom, spela med honom och lära mig från den bästa. Alla har sin egen åsikt, men för mig är Cristiano den bästa i världen" sade Bale till beIN Sport.

"Jag kan bara förbättras genom att ha en bra tränare och ett bra tekniskt lag. Självklart blir man en bättre spelare när man jobbar med Zidane".

Sedan betonade 24-åringen att flytten till Madrid var som en dröm som gick i uppfyllelse, och sade: "När Madrid kontaktar dig så händer det bara en gång. Det är en jätte, jättestor klubb. Den största och bästa i världen. Det har alltid varit en dröm för mig (att komma hit)".

"Min agent sade att det fanns ett intresse och att de ville signera mig under sommaren. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att jag har någonsin haft ett lika stort leende på mitt ansikte. Ända sedan dess har jag bett om att flytten går igenom".

Kommentarer

Hala Madrid !

2013-09-17 - 18:51:58
Och idag ska du visa varför real ville ha dig!!

DET SKA BLI KAOS IDAG

ANFALLET: RONALDO BALE ISCO BENZEMA!
MITTEN: MODRIC KHEDIRA
BACK: RAMOS PEPE NACHO CARVAJAL
MÅLVAKT: ÄNTLIGEN!! KEPTENEN OCH KUNGEN CASILLAS!!!!!

Skriv en kommentar