Gareth Bale: "Man kan bara bli bättre i Real Madrid"

Yttern känner sig nervös inför sitt första träningspass med Real Madrid, men betonade att spelarna och tränaren som han jobbar med kommer att göra honom till en bättre fotbollsspelare.

Gareth Bale tror att han kan endast förbättra sig i Real Madrid efter sin världsrekordflytt från Tottenham.

Den walesiska yttern flyttade till Santiago Bernabeu klubben i måndags efter förhandlingar som pågick i 110 dagar, och spelaren är säker på att han kommer att ta sig till nästa nivå genom att träna och jobba med fotbollens bästa spelare.

"Jag är mycket exalterad. Om du tränar och spelar med de bästa spelarna, kan det bara gynna dig" sade Bale till BT Sport. "Och det är uppenbart för mig att Cristiano Ronaldo är den bästa spelaren i världen. Han har allt".

"Jag kommer att träna med honom och se vad han gör på planen, jag kommer att spela med honom och lära mig nya saker av den bästa spelaren. Jag kan bara se mig själv bli bättre".

"Jag har en fantastisk tränare och bra (assisterande) tränare som Zidane. Real Madrid har allt, och genom att ha det bästa kommer man att lära sig nya saker och bli en bättre spelare".

"Jag vet att jag tar ett nytt steg i min karriär. Det är en annan fotbollsstil, jag måste se på det på samma sätt som jag gjorde förr och inte bli distraherad av hård press. Jag läser inte tidningarna eller är inne på internet så mycket, det lärde jag mig när jag var yngre".

"Jag har växt upp, jag vill koncentrera mig på mitt liv både på planen och utanför planen samt fokusera på min fotboll, och det är vad jag planerar att göra".

Sedan pratade han om sitt första träningspass på Valdebebas, och sade: "När man går in känner man sig inte så bekväm eftersom man inte känner någon. När jag flyttade till Tottenham kände jag absolut ingen, men i Madrid känner jag Luka Modric jättebra, så förhoppningsvis kommer han att hjälpa mig att anpassa mig till den nya miljön".

"Det finns vissa som pratar engelska, som Ronaldo, Arbeloa, Xabi Alonso och tränaren. Det kommer att vara mycket lättare än när jag var yngre för nu är jag mer erfaren".

Kommentarer

??

2013-09-07 - 22:18:10
Kan inte komma ihåg att han har tränat med Real än!?
Svar: Jag missuppfattade texten, han har inte tränat med Real Madrid än.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2013-09-07 - 22:53:02
Han har inte gjort det, han är på landslagsläger med Wales

??

2013-09-07 - 23:16:40
Det står "Yttern kände sig utanför när han deltog i sitt första träningspass med Real Madrid, men betonade att spelarna och tränaren som han jobbar med kommer att göra honom till en bättre fotbollsspelare."

Anonym

2013-09-07 - 23:28:28
Det Bale sa var att när man kommer till en ny grupp så känner man sig utanför och de gjorde han när han kom till Tottenham men att nu har han Modric som hjälper honom. Han som skrev inlägget läste väl Bales kommentar och trodde att han hade tränat med Real. Men det har han inte

RealMadrid

2013-09-08 - 00:03:52
ÖZIIIIIIL:s:s

Raul

2013-09-08 - 04:00:52
har två ord till idioten/bloggägaren...


HELT SNE !!

Sovjet

2013-09-08 - 05:58:44
har tre ord till dig!

sug av mig

Skriv en kommentar