Kakás känslomässiga farväl till Real Madrid

Den brasilianska playmakern tog ett känslomässigt farväl till Real Madrid spelarna, fansen och styrelsen och tackade dem för deras stöd.

Kaká har sagt farväl till Real Madrid i ett öppet brev som han publicerade på bland annat Twitter och Facebook.

Den 30-årige mittfältaren lämnade marängerna efter att ha spenderat de senaste fyra säsongerna i Santiago Bernabeu klubben, och han signerade ett tvåårskontrakt för sin förra klubb AC Milan i måndags.

"Kära Madridistas" började Kaká.

"Fyra säsonger med jobb och engagemang. Under dessa fyra år som jag bar Reals vita tröja vann jag tre titlar, och jag kunde njuta av denna klubbs kärlek och respekt".

"Att återvända till Milan är ett nytt avsnitt i mitt liv, men de stora ögonblicken i Spanien kommer alltid finnas i mitt hjärta, då jag vet att jag alltid gjorde mitt bästa för lagets framgång".

"Att vara en del av historian av en så stor klubb som Real Madrid är en av de bästa sakerna med mitt liv, trots att jag gick igenom svåra tider".

"Låt mig tacka alla mina kollegor, tränare, alla anställda i Madrid, styrelsen, klubbens president Florentino Perez, alla Madrid fans och alla andra människor runt om i världen som har stöttat mig".

"Tack så mycket och Hala Madrid!".

Skriv en kommentar