Asier Illarramendi: "Jag förväntade mig utvisslingar från Sociedad fansen"

Den 24-årige mittfältaren var inte förvånad över att hemmafansen gav honom ett fientligt mottagande i Los Blancos 4-0 vinst i lördags.

Real Madrids mittfältare Asier Illarramendi säger att han visste att han skulle bli utbuad mot Real Sociedad, men insisterade på att det var speciellt för honom att återvända till San Sebastian.

Den 24-årige spelaren lämnade den baskiska klubben för Santiago Bernabeu för 32,2 miljoner euro förra sommaren, och han var inte förvånad över att han fick ett fientligt mottagande i Madrids 4-0 vinst - där han gjorde det första målet.

"Det är alltid speciellt att gå hem" sade Illarramendi till Real Madrids officiella hemsida. "Jag förväntade mig busvisslingar från publiken eftersom de inte gillar det jag gjorde; sådant händer".

"Men jag var fokuserad på matchen, vilket jag alltid är. Jag gav Sociedad allt jag hade, men när jag fick möjligheten att gå till Real Madrid, tog jag tillfället i akt".

"San Sebastian har dock alltid varit mitt hem. Real Sociedad gav mig allt".

Kommentarer

Madrid<3

2014-04-06 - 14:16:19
Det var ju 4-0....

Skriv en kommentar