Carlo Ancelotti: "Den positiva atmosfären inspirerar truppen"

Los Blancos tränare tror att den positiva atmosfären kommer att ha en påverkan på morgondagens viktiga möte mot Bayern.

Carlo Ancelotti är säker på att positiviteten kring Real Madrid är tillräcklig för att inspirera hans lag i tisdagens Champions League match mot Bayern München.

Los Merengues kommer att spela returmatchen mot de tyska giganterna på Allianz Arena med en 1-0 ledning, och Madrid värmde upp inför morgondagens match med en 4-0 vinst mot Osasuna.

"Det är klart att man kan märka den goda atmosfären i klubben och med fansen" sade Ancelotti till journalister efter matchen, rapporterar Goal.

"Jag har sagt detta många gånger: det är jätteviktigt att atmosfären fortsätter såhär i de kommande matcherna".

Los Blancos kommer att slåss för den tionde Champions League titeln, och Ancelotti är säker på att hans trupp kan vinna La Decima denna säsong.

"Alla ser fram emot att se vad som händer, och med denna känsla kan laget göra så mycket mer. Jag är säker på att min startelva i München kommer att inkludera spelare som ser fram emot matchen. Vi kommer inte att experimentera i denna match".

"Alla kan känna sig lugna eftersom vi kommer att förbereda oss väl inför matchen. Jag litar på våra spelare och jag tycker att alla borde lita på dem". 

Skriv en kommentar