Carlo Ancelotti: "Vi kommer att kämpa ända till den sista matchen"

Den italienska laget berömde sitt lag efter 4-0 vinsten mot Sociedad, och sade att han är stolt över att träna Los Blancos.

Carlo Ancelotti hyllade sina spelare för deras prestation i 4-0 vinsten mot Real Sociedad, och lovade att klubben kommer att kämpa för titeln ända till slutet av säsongen.

Real Madrid hade en dålig första halvlek mot hemmalaget, men förbättrade sig i den andra halvleken och tog hem de tre viktiga poängen.

"Vinsten förstärker oss och laget. Vi kommer att kämpa ända till den sista matchen" sade Ancelotti till journalister efter matchen, rapporterar Goal.

"Jag uppskattade hela matchen eftersom vi spelade jättebra och mycket intelligent. Jag är jätteglad".

"Det var inte lätt, men jag har ett lag som gillar att kämpa. Jag är stolt över att träna detta lag. Gareth Bale känner sig bekväm på vänsterpositionen, och han och Cristiano brukar ofta byta positioner".

"Vi var tvungna att undvika en skada så jag vilade Cristiano. Mitt andra bekymmer var lagets fysiska aspekt".

Skriv en kommentar