Gareth Bale: "Real Madrid är så mycket mer än BBC"

Den tidigare Tottenham spelaren har format ett samarbete med Karim Benzema och Cristiano Ronaldo, men betonade att hela laget bidrar till klubbens framgång.

Real Madrids anfallare Gareth Bale insisterar på att Real Madrid är så mycket mer än "BBC".

Den walesiska spelaren har format ett sensationellt samarbete med Karim Benzema och Cristiano Ronaldo sedan sin flytt till marängerna förra sommaren.

Trion har gjort 58 ligamål tillsammans, men Bale säger att det är orättvist att påstå att Madrids framgång beror på BBCs briljanta spel.

"Det är fantastiskt att spela med stora spelare som Ronaldo och Karim, men vi är inte de enda i laget" sade Bale till Bwin.

"Jag tycker att hela laget har spelat bra under hela säsongen. Det är kul att spela med alla, jag gillar det verkligen. Alla har imponerat på mig och jag har njutit av varje minut här".

"Det är otroligt att kunna träna med världsklasspelare. Det hjälper mig att lyfta mitt spel och gör alla till en bättre spelare. Jag älskar att träna varje dag och jag försöker att förbättra mig hela tiden".

Skriv en kommentar