Jurgen Klopp "Jag fruktar att Madrid kommer att avgöra kvartsfinalen ikväll"

Efter att ha sett Real Madrids lekstuga mot Schalke, är BVB bossen orolig över att Los Blancos kommer att avgöra kvartsfinalen så tidigt som ikväll.

Jurgen Klopp medger att han är orolig över att Real Madrid kommer att krossa Borussia Dortmund i kvällens Champions League kvartsfinal.

'Schwarzgelben' besegrade Jose Mourinhos män i semifinalen förra säsongen, då motståndarna vann med totalt 4-3, men Klopp säger att han fruktar Los Blancos som besegrade Schalke med hela 9-2 i åttondelsfinalen.

"Jag är ingen trollkarl, men vi har övervunnit många motgångar denna säsong" sade Klopp till journalister i tisdags, rapporterar Goal.

"Jag har jättebra spelare och min uppgift är att göra dem bättre. Än så länge har vi gjort ett bra jobb. Våra spelare som inte deltar i alla spel kommer att växa i denna match. Real Madrid är flexiblare nu. Deras spelhastighet är otrolig".

"Barcelona, Madrid och Bayern är de bästa lagen. Vi måste fortsätta utvecklas. Förra året stod vi i vägen för Madrid och nu kommer vi att försöka göra det igen".

"Att spela returmatchen hemma kan vara en fördel, men jag fruktar att Madrid kommer att avgöra rundan här (på Santiago Bernabeu). Jag har sett många av deras matcher och de avslutar aldrig sina matcher utan en målchans".

"De har otrolig kvalité och vi kan inte ignorera det. Om vi spelar vårt spel och håller våra huvuden uppe kommer vi att ha våra chanser".

Kommentarer

Chrippa

2014-04-02 - 14:13:17
vis man den där Jurgen :)

Skriv en kommentar