Karim Benzema: "Tränarens förtroende har haft en nyckelroll i min framgång"

Fransmannen tackade sin tränare för hans fulla stöd, och sade att han är säker på att hans lag kan ta sig till Champions League finalen.

Real Madrids anfallare Karim Benzema har betonat vikten av Carlo Ancelottis stöd i fransmannens imponerande säsong.

Den 26-årige spelaren har gjort 24 mål i alla tävlingar säsongen 2013/2014 - inklusive det avgörande målet i onsdagens Champions League semifinal mot Bayern München - och han har startat fler La Liga matcher än någonsin tidigare, samt bildat en stark anfallstrio med Gareth Bale och Cristiano Ronaldo.

Benzema hävdar att han har gynnats av den regelbundna startplatsen och han ser fram emot att bygga vidare på sin imponerande säsong.

"Att spela mycket och ha tränarens förtroende har varit två viktiga saker för mig. Just nu vill jag njuta av denna fantastiska tid eftersom jag är användbar i Madrid och jag gillar min fotboll" sade Benzema till AS.

"Vi måste fortsätta på detta vis. Vi måste spela alla matcher som finaler och vänta på att något stoppar Atletico".

Sedan pratade han om den kommande matchen mot Bayern München, och sade: "Det kommer att vara en svår match eftersom hemma spelar de bra fotboll och har ett högt bollinnehav".

"Men vi vann den första matchen, så vi har en fördel. Vi har spelare som kan göra mål på Allianz Arena och ett bortamål är oftast avgörande".

Skriv en kommentar