Mattia De Sciglio är öppen för en flytt till Real Madrid

Den italienska spelaren har kopplats med en flytt till Santiago Bernabeu, och han medgav att han kan se sig själv lämna sin nuvarande klubb.

AC Milans försvarare Mattia De Sciglio känner sig smickrad över att Real Madrid är intresserade av honom, och medgav att han skulle vara öppen för en flytt utomlands om hans klubb bestämmer sig för att sälja honom.

Den 21-årige spelaren ses som en av de bästa unga försvararna i Serie A, och Los Blancos tränare Carlo Ancelotti påstås beundra sin landsman.

De Sciglio betonade att han inte tänker på en flytt just nu, men avslöjade att hans framtid ligger i Milans händer.

"Självklart är det smickrande när stora klubbar som Real Madrid följer mig" sade De Sciglio till Sky Sport 24.

"Om Milan frågade mig om jag var öppen för en flytt på grund av ekonomiska skäl skulle jag överväga alla erbjudanden jag får".

"Man vet aldrig vad som kommer att hända, men jag hoppas vara en del av ett mer tävlingsinriktat Milan i framtiden".

Kommentarer

Anonym

2014-04-23 - 14:22:05
Vi behöver inte fler försvarare!!! vi har ett bra lag nu, vill inte köpa någon

ramos pepe varane marcelo coentrao nacho arbeloa
illara xabi modric casemiro isco di maria
Ronaldo bale benzema jese morata

DET FÅR INTE PLATS MED FLER

Anonym

2014-04-23 - 14:22:41
Khedira också

madridiiista

2014-04-23 - 17:22:00
killen är HB och 2fotad. riktigt bra ung talang. KÖP!

Skriv en kommentar