Ronaldo: "Skillnaden mellan bra spelare & stjärnor är arbetet som ligger bakom"

Den portugisiska spelaren tror att hans arbetsmoral skiljer honom från alla andra spelare.

Real Madrids stjärna Cristiano Ronaldo säger att hårt arbete resulterar till att fotbollsstjärnor skapas.

Den 29-årige anfallaren vann sin andra Ballon d'Or i januari och han lyfte Copa del Rey titel i onsdags - trots att han såg matchen från bänken.

"Jag tittar alltid på spelarna som presterar bra och inser en sak: skillnaden mellan bra spelare och stjärnor är arbetet som ligger bakom" sade Ronaldo, rapporterar Goal.

Portugisen har ofta kritiserats för sin arrogans, men trots att han medgav att han har gjort misstag i det förflutna, är han säker på att han är en bättre person och en bättre fotbollsspelare än hans yngre jag.

"Jag har gjort misstag, men jag är glad att jag har lärt mig av dem. Jag har blivit en bättre spelare och en bättre människa".

"Jag vill alltid vara den bästa och jag vill alltid vara framgångsrik, det kommer aldrig att förändras. Jag sätter press på mig själv för att prestera bättre".

Kommentarer

Anonym

2014-04-18 - 21:25:39
varför spelar inte real i helgen

HALAL MADRID

2014-04-18 - 21:34:48
De bad om att spela en annan dag (7 maj) p.g.a att vi har bayern efter och det blir MYCKET press på spelarna :)

realmadrid4ever

2014-04-19 - 10:26:22
är det sant att real typ har som en minus poäng?? kan ni då förklara varför?

HALAL MADRID

2014-04-19 - 10:56:25
Va?? vad menar du med minuspoäng. Allt är som vanligt men vi kan inte spela nu p.g.a spelarna kommer ha en match var 3 dag!

Jonny

2014-04-19 - 12:58:36
Realmadrid4ever, Ja det är sant, inte minuspoäng dock men något liknande, real madrid har dåligt med inbördesmöten mot atletico så även om real och atletico har lika många poäng så vinner atletico ligan, i Spanien går man inte efter målskillnad utan inbördesmöten, första matchen vann atletico 1-0, andra slutade 2-2 så atletico leder 3-2 på inbördes.

Real For Life

2014-04-19 - 16:47:31
Kom tillbaka kingen vi behöver dig mot bayern

Realmadrid4ever

2014-04-20 - 08:45:15
Tack så mycket Jonny !

Skriv en kommentar