Angel di Maria: "Jag ville inte lämna Real Madrid, jag ville bara behandlas rättvist"

I ett öppet brev till Los Blancos fansen förnekade Di Maria alla lögner som har sagts om hans ekonomiska krav som togs upp under kontraktsförhandlingarna.

Efter sin flytt till Manchester United har Angel di Maria avslöjat att han inte ville lämna Real Madrid och satte skulden på den spanska klubbens styrelse.

Argentinaren lämnade Los Blancos för 84 miljoner euro och signerade för Old Trafford i torsdags, och han var snabb med att uttrycka sin glädje över att spela för "en av världens största klubbar".

Di Maria har dock medgett i ett brev att han ville stanna i Madrid, och enligt Marca skrev han: "Min tid i Real Madrid har nått sitt slut. Det är omöjligt att inkludera allt jag har upplevt här, men jag hoppas att denna text visar hur jag känner just nu".

"Jag hade äran att bära denna tröja i fyra år och jag känner inget annat än stolthet över vad jag har uppnått med mina lagkamrater".

"Olyckligtvis måste jag gå, men jag vill klargöra att det aldrig var min önskan. Precis som alla andra har jag alltid velat utvecklas".

"Efter att ha vunnit La Decima åkte jag till VM med hopp om att få en gest från styrelsen, men det fick jag aldrig. Många saker och många lögner har sagts. Någon kanske inte gillar mig. Det enda jag frågade om var något rättvist".

"Jag har haft turen att spela i ett lag med fantastiska spelare, som har varit bra vänner. Jag tror att det var nyckeln till La Decima".

"Jag vill be om ursäkt för mina misstag, på och utanför planen. Det var aldrig min åsikt att såra någon. Jag svettades under varje match jag spelade i Madrid tröjan, jag spelade alla mina matcher som om de vore mina sista".

Kommentarer

Chrippa

2014-08-27 - 19:17:48
Lycka till min broder ;( <3

Kasper

2014-08-27 - 20:15:16
Kommer vara saknad, men livet går vidare... Mot nya vinster och troféer!!

Anonym

2014-08-27 - 21:58:08
Kommer vara saknad shiit va ledsen jag blev.är alltid i mina ögon en stor spelare med respekt och god hjärtat spelare! Hoppas i framtiden du åter kommer

Pat

2014-08-28 - 04:08:25
Vi hadde fan vardans beste lag.. Fuck perez

Skriv en kommentar