Cristiano Ronaldo: "Vi vill behålla Champions League titeln"

Anfallaren såg ut att ha återhämtat sig från sina skador när han gjorde de två avgörande målen mot Sevilla.

Cristiano Ronaldo har satt siktet på att vinna Champions League titeln för andra året i rad efter Real Madrids 2-0 vinst mot Sevilla.

"Jag hoppas att Madrid kommer att bli det första laget som behåller Champions League titeln" sade Ronaldo, rapporterar Goal.

"Jag tror att spelarna som Real Madrid har köpt - Toni Kroos, James Rodriguez och Keylor Navas - kommer att ge laget större stöd och mer kvalité".

"Jag är jätteglad med kvalitén som denna trupp har. Vi kommer att försöka vinna alla troféer. Det var viktigt att vinna denna trofé (supercupen) för att ge laget förtroende inför säsongen".

Ronaldo nätade det första målet i den 30:e minuten efter att ha fått en otrolig assist från Gareth Bale, och säkrade Supercup titeln med ytterligare ett mål i den andra halvleken.

"Det är en viktig trofé, Supercupen. Vi spelade bättre än Sevilla. Jag gjorde två mål och jag återhämtar mig från min skada så det var en perfekt kväll för mig. Mina lagkamrater hjälpte mig jättemycket att göra målen så det var en fantastisk kväll".

Med Gareth Bale, Karim Benzema och James Rodriguez på de offensiva positionerna tror Ronaldo att Real Madrid har "potentialen att bli de bästa" och hyllade den waleisiska yttern för sin framgångsrika prestation.

"Han är fantastisk. Han ser stark och snabb ut, och han är en jätteviktig spelare för oss. Jag är jätte nöjd med hans prestationer. Han hade en fantastisk säsong förra året".

"Han överraskar mig inte, han visar sin kvalité vecka efter vecka så det är fantastiskt att ha honom hos oss. Jag är jätteglad att spela med honom eftersom han förstår sig på mig och jag förstår mig på honom. Han gör fantastiska passningar också, så jag älskar det".

Kommentarer

Madridista

2014-08-13 - 20:53:26
Åhhhh vi älskar det oxå.

Skriv en kommentar