Ronaldo: "Jag hade suttit i fängelse om jag hade uttryckt mina åsikter om Messi"

Portugisen deltog i debatten huruvida den argentinska kaptenen förtjänade att vinna guldbollen i VM.

Cristiano Ronaldo säger att rivalen Lionel Messi förtjänade inte att vinna VM guldbollen, och Real Madrid stjärnan skämtade om att han skulle skickas till fängelset om han uttryckte sin ärliga åsikt.

Messi slog spelare som VM vinnaren Thomas Müller samt Colombia stjärnan James Rodriguez för det individuella priset med sina fyra mål i Brasilien.

Den argentinska legenden Maradona avslöjade att han tror att Fifas beslut att ge Messi priset baserades på kommersiella anledningar, och nu har Ronaldo antytt att Barcelona stjärnan inte gjorde tillräckligt i världsmästerskapet.

"Om jag sade allt jag tycker hade jag suttit i fängelse" sade Ronaldo, som utsågs till "Uefas bästa spelare" tidigare denna vecka, till TVI som frågade om Messi förtjänade guldbollen.

"Alla kan se och göra sina egna bedömningar. Fotbollsfolket i denna värld är intelligenta. Det hade varit en jätte intressant fråga till honom. Jag kan inte uttrycka mig ärligt gällande detta".

Kommentarer

dahla

2014-08-30 - 19:11:32
En artikel angående Falcao som du kanske vill ladda upp blogg ägaren :)


-------------------------------------------------------------------------

Radamel Falcao skulle sitta på bänken i Monacos ligamöte mot Lille men saknades helt när matchtruppen presenterades. Nu undrar alla var Falcao är – och var är han på väg?

En colombiansk annons kan ha avslöjat allt. Falcaos personliga sponsor, energidryck-tillverkaren Gatorade, släppte tidigare under lördagen en annons på Twitter där de gratulerade stjärnan till en övergång till Real Madrid, skriver El Tiempo. Enligt tidningen raderades bilden nästan omedelbart.

Samtidigt placerar Daily Mail anfallaren i Manchester City eller Arsenal.

-------------------------------------------------------------------------


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/article19451734.ab

Skriv en kommentar