Cristiano Ronaldo: "Jag kanske kommer att spela i Frankrike någon dag"

Real Madrid stjärnan avslöjade att han beundrar Frankrike, och betonade att Paris Saint-Germain bör ses som Champions League favoriter.

Cristiano Ronaldo har antytt på att han kan bli frestad av att spela i Frankrike i framtiden om han väljer att lämna Real Madrid.

Den portugisiska stjärnan som har gjort 22 mål på 20 La Liga matcher denna säsong, kopplades med en potentiell flytt till Paris Saint-Germain innan han förnyade sitt kontrakt med Santiago Bernabeu klubben.

"Kanske kommer jag att både leva och spela i Frankrike någon dag. Eller kanske inte" sade Ronaldo till det franska fotbollsprogrammet Telefoot.

"Frankrike har alltid välkomnat det portugisiska folket. Min mamma jobbade där. Det är ett land som jag verkligen älskar. Allt jag har att säga om de franska fansen är att de fortsätter att stötta mig".

"Jag har ett kontrakt med Real tills jag är 33 år, och jag hoppas att jag kommer att stanna här. Jag är jättelycklig".

Ronaldo tycker att PSG bör ses som en av favoriterna att vinna Champions League denna säsong, och sade: "PSG kommer att kämpa för att vinna Champions League. De är ett starkt lag och kommer att vara svåra att slå. De kommer att vara en av favoriterna att vinna denna tävling".

28-åringen vann sin andra Ballon d'Or efter ett sensationellt år, och portugisen medgav att det var ett känslosamt ögonblick för honom.

"Vissa var kanske överraskade över att se mig gråta, men de som känner mig vet att detta är den riktiga Cristiano. En ärlig person. Detta är verkligheten, det är ingen bild som jag ger mig själv. Det var naturligt, det var ett otroligt ögonblick med min son vid min sida. Det var en av de vackraste nätterna i mitt liv".

"Ribery, liksom Lionel Messi, förtjänade också att vinna. De uppnådde mycket saker, men det var min tur. Folk röstade på mig eftersom jag hade en superb säsong".

Skriv en kommentar