Gerard Pique: "Jag är glad att Ronaldo vann Ballon d'Or"

Försvararen tycker att hans tidigare lagkarmat förtjänade Ballon d'Or, och betonade att han och Ronaldo är goda vänner.

Barcelonas försvarare Gerard Pique är glad över att Cristiano Ronaldo vann Ballon d'Or för sina prestationer år 2013.

Real Madrids ytter slog Barcelona anfallaren Lionel Messi och Bayern München stjärnan Franck Ribery i Fifas pris för världens bästa spelare.

Mittbacken tror att den portugisiska ytterns vinst var oförväntat för vissa, men han kände på sig att hans förra Manchester United lagkamrat skulle ta hem vinsten.

"Det tog alla på sängen, speciellt de som inte känner honom. Men jag blev inte överraskad" sade Pique till Jot Down. "Och inte bara det, jag tycker att det var jättebra att han vann".

"Han har fått ett rykte om att han är en tuff kille, så det var bra att han hade den där reaktionen. Han ville verkligen vinna, han kämpade för den och han fick den. Jag gillar det".

"Jag har inte pratat med honom. Jag har bytt mitt nummer ett antal gånger, vilket han förmodligen också har, men jag har alltid något bra att säga om honom eftersom jag gillar honom".

"Folk baserar sin uppfattning på gester eller kommenterar utan att egentligen veta någonting. Han har förändrats lite, men personligen gillar jag honom. Han hjälpte mig jättemycket när jag flyttade till United".

Kommentarer

Anonym

2014-02-05 - 18:24:49
Pique är den enda jag respekterar i Barca.

Skriv en kommentar