Karim Benzema: "Brasse-Ronaldo inspirerade mig i många olika aspekter"

Fransmannen säger att han försöker att spela som den pensionerade ikonen Ronaldo, som har varit hans förebild ända sedan han var liten.

Karim Benzema har medgett att han tittar på videoklipp på den tidigare Real Madrid stjärnan Ronaldo innan sina matcher.

Fransmannen, som gjorde två mål under Los Blancos 4-2 vinst mot Villarreal i lördags, ligger i samma målnivå som den brasilianska legenden, som liksom Benzema har gjort 104 mål för den spanska huvudstadsklubben.

"Jag är jätteglad eftersom det är fantastiskt att ligga på samma nivå som en spelare som honom" sade Benzema till AS.

"För mig är Ronaldo, liksom Zidane, historians bästa fotbollsspelare. Jag är jätte stolt över att ha gjort lika många mål som honom för Madrid, och det uppmuntrar mig att jobba ännu hårdare".

"Han inspirerade mig i många olika aspekter. Först av allt, hans vilja att göra mål, men jag har också lärt mig mycket från honom när det gäller rörelsen framför målet".

"Jag följde Ronaldo när jag var liten och jag tittar fortfarande på videoklipp på honom innan mina matcher".

Kommentarer

madridiiista

2014-02-11 - 09:59:32
Du är Bra gubben. Men tyvärr är du hästlängder ifrån EL Fenomeno i allt..

Skriv en kommentar