Angel di Maria: "Det är alltid en stor röra med mig"

Yttern insisterade på att han inte reagerade ilsket mot fansen som buade ut honom, och sade att han är trött på att folk alltid ifrågasätter hans handlingar.

Angel di Maria har förnekat anklagelsen om att han gestikulerade mot supportrarna efter att ha bytts ut i Real Madrids 3-0 vinst mot Celta i måndags.

Argentinaren greppade tag i skrevet när han lämnade planen under 3-0 vinsten på Santiago Bernabeu efter att vissa av hemmafansen buade ut honom för hans prestation.

Di Maria insisterade på att han inte försökte gestikulera mot supportrarna och hävdade att hans handlingar - till skillnad från hans lagkamrater - alltid ifrågasätts.

"Det var ingen gest mot någon. Jag justerade mig själv och fortsatte att springa" sade di Maria till Fox Sports.

"Jag har aldrig haft problem med fansen. Jag kunde känna att halva publiken klappade händerna medan den andra halvan buade ut mig".

"Jag gick ut helt normalt. De förväntar sig alltid att jag gör någonting. Jag måste alltid klargöra det jag gör. Inget händer med alla andra, men med mig är det alltid en stor röra".

"Jag kämpar varje dag för en plats i Real Madrid och det gör mig arg när saker och ting alltid ska hittas på om mig. Men jag är lugn eftersom jag vet att jag inte gjorde något fel".

Skriv en kommentar