Carlo Ancelotti "Vi befinner oss där vi vill vara"

 
Los Blancos bossen var glad över att se sina La Liga rivaler tappa poäng, och berömde lagets defensiva spel.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti har deklarerat att han är nöjd med klubbens position efter att ha minskat mellanrummet mellan hans lag och La Ligas ledare Barcelona och Atletico Madrid.

Los Blancos besegrade Betis med 5-0 i lördags, medan klubbens två andra rivaler kunde endast få oavgjort mot Levante respektive Sevilla.

"Just nu befinner vi oss där vi ville vara när säsongen började" sade Ancelotti till Marca. "Jag pratade mycket om balansen och jag tror att vi har uppnått det. Vi gör mål och vi spelar bättre på den defensiva sidan".

Klubben kommer att åka till Katalonien på tisdag för att spela sin första match i Copa del Reys kvartsfinal mot Espanyol, och Ancelotti hoppas att marängerna kommer att upprepa vinsten på Estadi Cornella-El Prat stadion den 12 januari.

"Vi ser fram emot att spela Copa del Reys kvartsfinal eftersom det är en viktig tävling. Vi måste repetera ligamatchen mot Espanyol, och om möjligt, förbättra den".

Sedan förnekade den tidigare Chelsea och AC Milan tränaren att Cristiano Ronaldo lider för närvarande av trötthet och utmattning.

"När Cristiano är trött kommer jag att vila honom, men just nu mår han bra" insisterade Ancelotti.

Kommentarer

Anonym

2014-01-21 - 17:22:15
Det jag saknar i real är kontringarna, under mou var vi världens kontringslag och skapade målchanser vid nästan varje anfall. Det är lite för mycket rulla runt enligt mig. Skulle vilja se lite fina kontringarna också

Skriv en kommentar