Xabi Alonso: "Jag vill vinna titlar med Real Madrid"

Spanjoren hoppas att hans klubb vinner många titlar detta år, och betonade att han har alltid känt sig älskad i Madrid.

Los Blancos förbereder sig inför den andra halvan av säsongen 2013/2014, och Xabi Alonso vill leda Real Madrid till titlar detta år.

Efter att den erfarna mittfältaren återhämtade sig från sin skada, har han haft en nyckelroll i Santiago Bernabeu klubbens goda form.

För närvarande sitter Real Madrid på tredje plats i ligatabellen med 41 poäng från 17 matcher, och de är fortfarande med i Champions League och Copa del Rey.

"Det jag hoppas på år 2014 är att vinna titlar med Real Madrid. Det är det största jag strävar efter" sade Alonso till El Mundo Deportivo.

"Att spela för Madrid är en mycket intensiv upplevelse, på ett både positivt- och negativt sätt. Det finns mycket press och ansvar. Man måste vara medveten om det. Lyckligtvis har jag alltid känt mig älskad av klubben och fansen".

Skriv en kommentar