Cannavaro välkomnar flytt till Real Madrid

Italienaren kan återvända till Real Madrid som Ancelottis högra hand nästa säsong, men Los Blancos ikonen säger att han inte har blivit kontaktad än.

Fabio Cannavaro skulle välkomna en flytt tillbaka till Real Madrid, rapporterar den spanska sporttidningen Marca.

Den tidigare Los Blancos försvararen har nämnts som Carlo Ancelottis potentiella nya assisterande tränare eftersom Zinedine Zidane kommer att träna klubbens B-lag nästa säsong.

"Om Ancelotti, som är en fantastisk tränare, ringer mig kommer jag att utnyttja chansen och gå" sade Cannavaro till Marca.

Den tidigare Ballon d'Or vinnaren insisterar dock på att han inte har kontaktats av Ancelotti än, och sade: "Jag har läst om det i pressen, men inte mer än det".

"Alla är medvetna om att jag har en jättebra relation med Ancelotti och jag spenderade tre fantastiska år i Madrid. Men jag känner inte till något mer".

"Jag är en kvalificerad tränare, jag vill bli en tränare, men vi får se vad som händer".

Skriv en kommentar