En dag med Karim Benzema

I nedastående video ser du hur en dag ser ut för Benzema. Han gillar inte frukost, läser fansens twitter meddelanden och använder ofta termen "BBC". Videoklippet är på franska, men under hittar du en översättning.

Karim Benzema, anfallare
: Det är måndag och vi är på Base Camp. Låt oss spendera dagen tillsammans. Följ mig.
Nu äter vi frukost, chillar och tar en liten promenad för att vakna till.

09:00 Frukost: Vanligtvis äter jag inte frukost, men ända sedan jag varit här kommer jag hit varje dag. Speciellt med mitt jetlag. Jag vaknar tidigt. Det har blivit en vana. Frukost är viktig. Vanligtvis äter jag ägg, men idag är jag inte så hungrig så jag äter frukt.

10:15 Frisör: Haha denna stil passar med skägget. Jag klipps alltid av samma frisör, men här har jag inget val. Men det är lugnt, den här killen är bra.

11am avkoppling: "Nu kan du visa oss ditt rum" Så.. Jag sover här, det här är min säng, där, det är mina saker. (Visar upp en T-shirt) Voila! "Personifierar de ditt rum?" Ja, de hänger upp några bilder här och där. Här ser du en bild från Madrid, det finns 2-3 bilder på det franska landslaget. För att vara ärlig är det snällt av dem.
"Så du mår bra här?" För att vara ärlig, fantastiskt, jag har allt jag behöver.

Lyssnar på de spanska kommentatorerna: "Är det du?" (pratar de om dig?) Ja.
Det finns ett rum där vi gymmar, annars stannar jag i mitt rum för att koppla av och vila. Ja, jag försöker vila större delen av tiden för att återhämta mig. Voila, jag ändrar inte på min vanliga rutin (sin rutin i Madrid).

Twitter Jag följer fansen på Facebook, Twitter, Instagram då och då. "Är det viktigt för dig?" Ja, det är bra, det är bra att vara nära sina fans. På så vis vet du vilka som stöttar dig. Så jag skickar några bilder och sådana saker. "Gör du det själv?" Ja, det är jag, jag, jag.

Lyssnar på rapp (klicka här för att lyssna på låten): "Lyssnar du på denna musik just nu?" Ja, på sistone har jag lyssnat på det här. BBC bro, LA BBC!

12:30, Lunch: Lite pasta, lite pasta.

15:15 Med sjukgymnasterna: Innan träningarna rör vi på höfterna, voila. Innan träningen är vi varma.
"Gör du det varje gång innan träningarna?" Varje gång, varje dag, till och med under matcherna, så här (blinkar). Om jag är bra på planen så är det tack vare Titi (sjukgymnasten).

15:45 Träning

18:30 tillbaka till Base Camp: Kallt bad efter träningen, lite kallt vatten till musklerna. (Bakgrundsröst: Ohh Karim, kom!)

19:15 Återhämtning: Nu är det dags för ett varmt bad. Vi tar kallt-varmt-kallt-varmt bad när vi återhämtar oss, men jag kan inte ta ett kallt bad. Lolo (Loic Remy) använder den. Ser du? Se och lär.
"Hur många gånger gör ni det här?" Jag vet inte, 8-9 gånger. Jag måste göra det, jag behöver det. När jag inte gör det märker jag skillnaden, därför gör jag det här varje dag.

11:00: Dags att sova, krigaren måste få vila och imorgon åker vi till Rio klockan 09:00. Godnatt, vi ses snart.

Kommentarer

Monsterhajjen

2014-07-29 - 10:08:14
Benzema > Falcao! hoppas inte sopan kommer till Real Madrid!

Skriv en kommentar