Lena Gercke pratar om Sami Khedira

För ett år sedan visades Lena Gercke, Sami Khediras flickvän, i GQ Españas omslag. I en artikel med GQ, som du kan läsa efter detta stycke, pratade hon om sin karriär, livet i Spanien med Khedira, och till och med lite om Jose Mourinho. Hon vägrar dock avslöja hur hon och Sami träffades.

Hon är gift (fel i artikeln) med en fotbollsspelare, men det betyder inte att hon kan förklara offside regeln. Hon har dock inget emot att posera för GQ eller svara på våra frågor. Om du vill se en match på Bernabeu, är det bättre att leta efter Sami Khediras kvinna på läktaren. Efter allt så är det bara ett gäng killar i shorts som jagar efter en boll på planen.

Denna månads omslagsflicka är Lena Gercke. Hon blev känd och en omedelbar kändis vid 18 års åldern, då hon vann den första upplagan av "Tyskland Nästa Toppmodell". Snart korsade hon gränsen och presenterade den österrikiska versionen av programmet, men nu har hon lämnat programmet för att fokusera på sin karriär som modell. Gercke trädde in i våra liv i juni 2011, då det avslöjades att hon dejtade Sami Khedira. Mittfältaren förbättrade Merengues spel på planen med sina assister, medan denna blonda tysken höjde skönhetsnivån på arenan. Snart gick Lena från modesidorna till sportsidorna eftersom det gick rykten om att det tyska fotbollsförbundet var bekymrade över att hans klädstil under EM var för avslöjande. Hon pratade med oss om detta problem och andra saker under intervjun som åtföljde denna fotosession. 

Ditt första jobb var på Burger King. När åt du senast en hamburgare?

En vecka sedan. Jag älskar dem, men jag vet att de inte är bra för min kropp. Egentligen gillar jag allt som är onyttigt, men jag försöker att inte äta för mycket av det så att jag kan bränna kalorier när jag tränar.

Du började jobba som en modell när du var 16. Var det något du strävade efter, eller bara en möjlighet du fick?
Jag ville bli en sångare, men tyvärr har jag inte en lika bra röst som Whitney Houston. Att bli en modell var aldrig något alternativ, det var en omöjlig dröm eftersom jag aldrig trodde att någon skulle se mig som tillräckligt vacker för att bli en modell. Jag hade inget självförtroende, men det visades att det fanns folk som gjorde det.

Vad tror du skulle hända om du låste in en man med alla tävlare från Tysklands nästa toppmodell?
Jajaja! Du borde fråga vad 10 modeller skulle göra med en man. Stackaren!

Vilka är dina kommande projekt nu när du inte presenterar den österrikiska versionen?
Jag vill fokusera på min karriär som modell. Det kräver mycket mer tid i New York, men jag diskuterar ett nytt program i Tyskland.
Var ser du dig själv inom fem år?

Jag hoppas att jag gör samma saker som jag gör nu. När jag började jobba blev jag galen av osäkerheten i detta yrke, men en dag slutade jag tänka på det och nu tar jag en vecka i taget, en månad i taget, och njuter av det jag gör utan att oroa mig över vad som ska komma.

Vad gillar du att göra när du är i Spanien?
Spanien har blivit som ett andra hem för mig, och jag saknar Madrid jättemycket när jag är borta. Här känns det som att jag alltid är på semester eftersom vädret är fantastiskt och folket är jätte trevliga. Dessutom älskar jag osten och skinkan här.

Som du redan vet har spanjorerna en uråldrig besatthet av tyska kvinnor, men vi är inte säkra på att det är återgäldat...
Min pojkvän är också från södra Europa (han är född i Tyskland, men har tunisiskt ursprung) och jag trodde att jag kände dessa typer av män innan jag flyttade hit. Men sanningen är att trots att ni gillar att flörta jättemycket, så respekterar ni kvinnor, och jag gillar det jättemycket.

Och vi är också europeiska- och världsmästare!
Grattis till det. Sanningen är att det spanska landslaget spelar jätte, jättebra.
Var du intresserad av fotboll innan du började dejta Khedira?

VM är den enda tävlingen jag har alltid följt. Jag hade aldrig sett en match på plats, och självklart ville jag aldrig se dem på TV. Nu måste jag, jag har inget annat val! Nej, men jag gillar att se min man jobba. Han är riktigt sexy när han har på sig den där korta uniformen.

Får vi fråga hur ni två möttes?
Det är vår hemlighet.

Och Mourinho? Får vi fråga hur du mötte Mourinho?
För att vara ärlig hade jag ingen aning om vem Mourinho var innan jag mötte Sami. Tyvärr har jag fortfarande inte lärt känna honom personligen. Det är synd eftersom Sami pratar jättemycket om honom.

Ni är ett jättekänt par. Hur hanterar du det?
Jag tycker att vi hanterar det rätt så bra. Vi försöker vara så normala som möjligt. Och om någon vill ta kort på oss när vi är ute och går får de göra det. Vi fortsätter att leva våra liv.

Hur kände du dig när det tyska fotbollsförbundet kritiserade dig för att ha haft på dig alltför avslöjande kläder under matcherna?

I verkligheten hände det aldrig. Median hittade på det. Jag tror att förbundet har viktigare saker att göra än att oroa sig över min stil. Men det var underhållande. Sami och jag såg det på tidningarna och vi skrattade.

Skriv en kommentar