Carlo Ancelotti avslöjar omklädnings-rummets hemligheter

Tränaren diskuterade vilken spelare som är mest disciplinerad, roligast och vem som har den största aptiten.

Real Madrids tränare Carlo Ancelotti pratade om vissa spelares hemligheter när han blev tillfrågad att avslöja omklädningsrummets intressantaste spelare.

"Den sista som lämnar omklädningsrummet innan alla matcher är Sergio Ramos" sade Ancelotti till Telecinco. "Vem äter mest? Jag måste säga att Isco är spelaren med den störst aptiten, ingen tvekan om det".

"Xabi är den mest disciplinerade spelaren i omklädningsrummet och Marcelo är den roligaste spelaren med den bästa humorn".

Den tre gånger Champions League vinnaren sade att han hoppas att hans spelare kommer att spela bra i Brasilien, men betonade att han hoppas Italien vinner turneringen.

"Säsongen var jättelång och jag önskar alla Madrid spelare all lycka i VM - men jag stöttar fortfarande Italien!".

"Jag har en bra relation med alla spelare, men det är inte lätt. Jag pratar med alla spelare på samma nivå. Jag kommer inte att införa något som de inte är övertygade om".

Ancelotti hyllade också försvararen Sergio Ramos efter hans heroiska prestation i Champions League finalen, och sade: "Sergio Ramos var helt otrolig i slutet av säsongen".

Skriv en kommentar