Carlo Ancelotti: "Real Madrid är en religion"

Den italienska tränaren visade sin kärlek för den spanska huvudstadsklubben, och avslöjade att han aldrig gav upp hoppet under Champions League finalen.

Carlo Ancelotti pratade om sitt stöd för Real Madrid i en lång intervju med klubbens tv-kanal. Ämnen varierade från Champions League framgång till säsongens spelkalender och kritik.

"Real Madrid är inget fotbollslag" sade Ancelotti. "Det är en religion. Jag vill tacka alla Madrid fans som har följt oss. Och de som buade ut oss".

"Oktober var den värsta månaden. Matcherna mot Sevilla och Barcelona var svåra eftersom de är bra lag. Vi spelade många matcher under säsongen, speciellt i januari".

"Jag besväras av nepotism. Det var ingen allvarlig kritik. Jag kommer inte ihåg vem som sade det, men jag gillade det inte".

Ancelottis första säsong på Santiago Bernabeu slutade med en Champions League trofé, en titel som tränaren inte vill att alla ska tro var enkel att nå.

"Att vinna cupen är aldrig lätt. Det är inte bara en teknisk fråga och mentalitet, man behöver tur" fortsatte Ancelotti.

"Det var ett positivt tryck i omklädningsrummet. Atmosfären i Champions League var annorlunda från andra matcher, och det gav oss styrka och karaktär".

"Att nå en final är en framgång. Bara tänk på Manchester City, som spenderar mycket pengar, men som inte ens kan ta sig till kvartsfinalen".

"Det jag såg efter La Decima har jag aldrig sett i Milan. Det var mer än en fest, det var en global semester. Jag tyckte det som hände när vi vann Copa del Rey var helt otroligt".

"Jag trodde aldrig att vi skulle förlora Champions League finalen. Tiden gick för fort, men de 30 sista minuterna var jättebra. Vi var inte glada efter den första halvleken, utan vi var besvikna, men jag var alltid positiv".

Kommentarer

madridiiista

2014-06-04 - 17:20:50
Hoppas han stannar här tills hans hjärta slutar slå!

Skriv en kommentar