Karim Benzema: "Suarez skulle hjälpa Real Madrid"

Fransmannen tror att Liverpool stjärnan skulle hjälpa Real Madrid om han signerar för den spanska huvudstadsklubben.

Karim Benzema tror att Luis Suarez skulle kunna hjälpa Real Madrid, och insisterade på att han inte skulle "känna något press" om Liverpool anfallaren signerar för Los Blancos.

Spekulationer i både Spanien och England säger att La Liga giganterna försöker signera uruguayanen, trots att 27-åringen planerar att stanna i England.

Benzema säger att Suarez, som gjorde 31 mål på 33 Premier League matcher förra säsongen, skulle vara en bra signering för klubben.

"Han är en bra spelare som har haft en fantastisk säsong, men i fotboll måste man kunna producera flera sådana spelare. Han är dock en jättebra spelare, och om han kommer hit, kommer han att hjälpa oss" sade Benzema till Marca.

Fransmannens framtid i Madrid har varit osäker under de senaste veckorna. Arsenal har kopplats med målgöraren, men 26-åringen insisterade på att han inte planerar att lämna Champions League mästarna.

"Jag hoppas att jag når en överenskommelse med Real Madrid" fortsatte Benzema, vars kontrakt löper ut nästa år.

"Det finns ingen annan klubb som denna. Jag mår bättre för varje år som går. Jag tänker bara på Madrid. Jag är lycklig här. Min familj kommer ofta hit för att se mig".

Skriv en kommentar