Wayne Rooney: "Jag är inte som Cristiano Ronaldo"

Engelsmannen säger att till skillnad från Real Madrid stjärnan jagar han inte personliga framgångar.

Den engelska anfallaren Wayne Rooney säger att, till skillnad från Cristiano Ronaldo, är han inte intresserad av att bli ihågkommen för sina individuella prestationer.

Efter två tuffa VM-turneringar, som han inte har gjort ett enda mål under, har Manchester United stjärnan bestämt sig för att ta det lugnt och njuta av turneringen istället.

Och även om han beundrar sin tidigare lagkamrat för sin strävan efter personliga framgångar, föredrar Rooney kollektiv succé.

"Jag är ingen spelare som behöver en stor karriär" sade Rooney till The Guardian. "Cristiano Ronaldo ... han måste ha det. Man beundrar honom för det. Man kan se hur han är. Han vill ha sina ögonblick".

"För mig handlar det mer om att vinna som lag. Det är viktigare för mig. Jag vann PFA Player of the Year och det är långt ifrån lika bra som att vinna en trofé med Manchester United".

Skriv en kommentar